WhisperPower

Uitgebreide meertalige website

Over de opdracht

Na de eerste kennismaking met WhisperPower voor het Orange label hebben we in een uitgebreid gesprek de vele mogelijkheden voor een goede meertalige website doorlopen. Niet de website kopiëren en dan de content in een andere taal plaatsen, maar vanuit één CMS alle talen beheerbaar maken. 

Beheermogelijkheid per taal
Doordat WhisperPower graag de inbreng van de lokale dealers in vele landen wilde gaan gebruiken is een compleet nieuwe meertalige website opzet bedacht waarbij het beheer van de content eenvoudig uitbesteed kan worden aan de dealers. De hoofdwebsite wordt opgezet rond Engelstalige content en afhankelijk van de rol van de dealer kan de Engelse content van de volledige website beheerd worden of slechts een beperkt onderdeel. De geautoriseerde dealer krijgt via een frontoffice de toegang tot de content en kan deze in zijn/haar eigen moedertaal vertalen. Als de informatie nog niet vertaald is wordt op de website de Engelse content getoond, anders de vertaalde informatie.

Database producten
Dit geldt voor zowel de informatie over bedrijf, markten en aanvullende diensten als de volledige up-to-date gebrachte productoverzicht. Via een intelligent backoffice kunnen producten aan de database toegevoegd worden, waarbij de specifieke kenmerken van een productcategorie overgenomen worden bij een product. Zo hoeft de algemene structuur slechts éénmaal goed neergezet te worden en voldoen alle onderliggende producten aan dezelfde structuur en kunnen daar dan de specifieke waardes ingevuld worden. Ook voor toekomstige producten met nieuwe specificaties werkt deze opzet eenvoudig, omdat alleen de productspecifieke specificaties getoond worden in het systeem. 

Door de object georienteerde manier van opzetten van de database en het achterliggende systeem, vullen de verschillende gekoppelde onderdelen (producten, systemen, markten en referenties) elkaar op de website goed aan. 

Verkooppunten
Met de dealerlocator kunnen alle WhisperPower klanten eenvoudig het dichtstbijzijnde verkoop- of distributeurkantoor vinden. Deze zijn eenvoudig gegroepeerd per markt, dus de bezoeker kan snel zijn specifieke branche contactpersoon opzoeken.

Meertaligheid
Door het gebruik van één centrale database met Content Management Systeem voor de gehele meertalige content, hebben we ook goed gekeken naar het correct tonen van alle taalafhankelijke content. De huidige Engelse website wordt momenteel vertaald in het Nederlands, Spaans, Duits, Zweeds en Chinees. De doelstelling is om de website uiteindelijk in ruim 20 talen aan te bieden, zodat de wereldwijde klanten van WhisperPower in hun eigen taal de informatie kunnen vinden.

Update 13 maart: De eerste volledig vertaalde website is ook online, de vernieuwde website van WhisperPower is nu ook in het Nederlands te bekijken! www.whisperpower.nl


Overige afbeeldingen

Terug Kom kennismaken met FrisBEE